Na majd én tudom mit keresek

Betöltés...

Hungaroring 86






A Hungaroring Magyarország legkomolyabb versenypályája. Budapest és Gödöllő között, az M3-as autópálya közelében található; Mogyoród település külterületén. A pálya ismert a Forma 1 versenyről, amit 2005. július 31-én huszadszor rendeztek meg.

Története
Bernie Ecclestone az FIA elnöke Forma 1-es versenyt akart rendezni a vasfüggöny mögött. Először Kína, Szovjetunió és Jugoszlávia voltak kiszemelve; végül Magyarországra hívta barátja, Rohonyi Tamás.
A pályát 1985. október 1-jén kezdték építeni és rekordidő (8 hónap) alatt készült el.

1986. augusztus 10. - Az elsõ Magyar Nagydíj
Bernie Ecclestone be akart kukkantani a vasfügöny mögé kis autós birodalmával, a választása pedig Magyarországra esett. Az elsõ futamra rengetegen váltottak jegyet, noha a pálya még nem volt az igazi. Eleinte a Városliget neve tûnt fel mint lehetséges helyszín, végül rátaláltak Mogyoródra. Fõ cél a biztonság volt a megépítésénél. A 2. helyrõl induló Ayrton Senna megelõzte Nelson Piquet-t, aki 3.-nak esett vissza, mert Nigel Mansell is lehagyta õt. A brazil hamar visszaelõzte a britet. A Lolával induló Patrick Tambay is remek rajtot vett, megtréfálta Alain Prostot, de a mclarenes franciának is sikerült visszavágnia. Alan Jones úgyszintén Tambay elé került.

Prost Mansellt, Piquet Sennát verte meg csatában a 11. illetve a 12. körben. Prostnak elektronikai problémái támadtak, a boxba menekült, de épp akkor jött volna a csapattárs Keke Rosberg is: a finnek megállás nélkül tovább kellett hajtania. Johnny Dumfries egyébként 4. volt a Lotus-sal ekkor, mögötte Gerhard Berger haladt.

Piquet és Senna helyet cserélt az élen a boxkiállások során, de Piquet sokkal gyorsabb volt és szenzációs manõverrel kifékezte Sennát a célegyenes végén - második próbálkozására. Mansell bejött 3.-nak, Stefan Johansson 4.-nek a Ferrarival. Dumfries 5. lett, Martin Brundle pedig 6. a Tyrelljével.

A Hungaroringet kétszer építették át: először 1989-ben, ami egy kisebb módosítás volt (3-as sikánt elvették), majd 2003-ban, amikor a célegyenes utáni 1-es kanyart meg a 13-ast lejjebb tették és hosszabb egyenest építettek helyette. Az átépítések miatt a pálya hosszúsága először 4014 m-ről 3975 m-re csökkent, de 2003-ban elérte a mostani hosszúságát. A pálya jelenleg 4381 m hosszú.

A pálya jellemzői:
Forró és poros: a versenyzők szerint ezek a kulcsszavak jellemzik a Hungaroringet. Mivel a Forma-1-es versenyek mindig nyáron, augusztusban zajlanak, a versenyek idején elvétve fordul elő eső. A por az idény kihasználatlan részében kerül a pályákra, főként a pálya környékén található homokos talaj miatt.E jellemzők miatt az előzés meglehetősen ritka. Emiatt szokták hasonlítani a Monacói Nagydíjhoz, ahol sok a szűk pályaszakasz és az éles kanyar. Az előzések megkönnyítése érdekében 2003-ban kisebb átépítések történtek, pl. meghosszabbították a célegyenest 200 m-rel.

A Hungaroring versenypálya Budapest centrumától 19 kilométerre, az M3-as autópálya mentén, Mogyoród község határában található. A pálya természetes völgyben fekszik, s karéj formájában 50 hektár lelátó öleli körül. Ezen kiváló természeti adottságok miatt a nézőtér bármely pontjáról a versenypálya 80 százaléka belátható. Ezért is hívják lapos tányérnak, hiszen a nézők a képzeletbeli tányér szélén ülnek, s onnan kísérik figyelemmel a versenyeket.

A versenypálya teljes hossza az 1986-os átadáskor 4013,786 méter volt. Az 1989-es évben kisebb korrekciót hajtottunk végre. Az azévi Forma 1-es versenyre, egy kanyarkombináció átvágásával, ezáltal egy járulékos előzési lehetőség biztosításával, a versenypálya gyorsabb lett, hossza azonban 3968 méterre csökkent. Az 1997. évi átalakítások során a versenypálya hossza, a célegyenes áthelyezése miatt, 3982 méterre módosult.

A legkisebb ívsugár 20, míg a legnagyobb 400 méter. A célegyenes teljes hossza 700 méter, itt az elérhető legnagyobb sebesség megközelítőleg 320 km/h. A versenypálya szélessége a célegyenesben 15 méter, a többi szakaszon, az elérhető legnagyobb sebesség függvényében 10, illetve 11 méterre csökken.

A burkolat szerkezete: 20 centiméter vastag kavicságyazaton és 20 centiméter vastag sovány betonlapon háromrétegű, egyenként 5 centiméter vastag aszfalt. A versenypálya legalacsonyabban és legmagasabban fekvő pontja között a relatív szintkülönbség 36 méter. A legnagyobb emelkedő 6,4 százalékos, míg a legnagyobb esés eléri a 6,7 százalékot.

A Hungaroring versenypálya 2003. évi átalakítása kapcsán, amely az FIA-val (Federation Internationale de l'Automobile), a FOM-mal (Formula One Management Ltd.), valamint a helyi sporthatósággal, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséggel egyeztetett, a célegyenes 202 méterrel hosszabbodott, a versenypálya hossza 4384,08 méterre nőtt.



FILMÉRT KATT IDE


EZEKKEL A JELSZAVAKKAL VANNAK ELLÁTVA A FILMEK: -elitewarez.hu -elitwarez.hu -csudafilmek.blogspot.com HA NEM MENNE KÉRLEK PRÓBÁLD ÚJRA ÉS NE MÁSOLD A JELSZAVAKAT,HANEM KÉZZEL ÍRD BE FIGYELVE A .-RA IS!!!! Arra kérek mindenkit,ha letölt egy filmet,akkor a filmhez megjegyzésként ÍRJA ODA A MEGFELELŐ JELSZÓT így segítve az oldal többi tagját! Üdv:csudafilm

0 megjegyzés:

Ha nem elég az ingyen letöltési sebesség!