Na majd én tudom mit keresek

HOLD



2009 a fasza sci-fik éve lett. A 9 és a District 9 is nagyon jól sikerült darab és most végre meg tudtam nézni Duncan Jones (aki David Bowie fia, hö!?) remek Moon című klasszik sci-fijét. Úgy látszik nem csak én rinyáltam, más is észrevette, hogy mennyi a szar "sci-fi". Csak 2009-ben a Terminándor 7-ik részét (vagy mennyi), Bruce Willis is kínlódik valami bénaságban sőt autóból átalakuló idióta robotokat és ki tudja milyen hulladékokat sikerült sci-fi cimke alatt kihozni. Pedig az igazi sci-fik nem ezek, hanem az olyan sokkal mélyebb mondanivalóval és emberi alapproblémákkal foglalkozó cuccok, mint amilyen ez az angol film is.
2001 Űrodüsszeia minőségű és kategóriájú film nagyon kevés van. A Moonnak sikerül nagyjából a feladat, mert igazi kevésszereplős pszichothriller/ dráma/ sci-fi és bár átemel dolgokat Kubrick filmjéből, sikerül azokat egyedi módon keverni.
Megpróbálom úgy elmondani a történetet, hogy ne derüljön kis sok minden: Sam Bell (Sam Rockwell lásd pl. Choke, tökéletes választás) egyedül dolgozik 3 éves szerződéssel a Holdon a Lunar Industries energia-kitermelő cég Sarang nevű bázisán. Egyetlen társa a GERTY (Kevin Spacey hangjával) robot, a kommunikációs csatorna meghibásodott. Aztán jönnek a parák...
Akkor most áradozok kicsit: Rockwell zseniálisan jó színész és az ő egyszemélyes alakításért már önmagában is érdemes megnézni a filmet. Azonban nem csak ő miatt fasza ez a film, hanem a díszlet, a hangulat, a cg (vagy makettek, tökmindegy) és a zene (az Aronofsky filmekből ismert Clint Mansellnek sikerült elkapni a film hangulatát) is mind-mind kibaszottul jól sikerült.
Ha bírod az agyas és agyalós, nem akcióra inkább hangulatra épülő filmeket akkor KÖTELEZŐ!, ha inkább a hentelős szarokat csíped akkor is KÖTELEZŐ! mert hentelés ugyan nem lesz benne, de végre látsz valami értelmeset is :D
LETÖLTÉS:
Jelszó:
elitewarez.hu vagy elitwarez.hu

3 megjegyzés:

Névtelen írta... at 2010. július 31. 13:43

Igazan csodalatos az a szokinncs ,amit a leirasban hasznalsz."Fasza" meg "kibaszott" stb... igazan remek az elbeszelo kepesseged.Amugy kosz a feltoltest.De a jovobben szivesebben olvasnek egy ertelmes,tisztesseges es tragar szavaktolo mentes leirast.Gondolom nem csak en vagyok egyedul az eszrevetelemme,csupan csak en vagyok az aki szova is teszi.

Csudafilm írta... at 2010. július 31. 22:03

szia

De te vagy az egyetlen és pont azért,mert a leirasokat gondolhatod.,hogy nem én irom mindegyik filmnél,ert nem néztem meg 2000 filmet!:)
És egy filmleirorol szoktam leszedni a leirasokat,csak ez a film nincs rajta igy ezt (leirast) mashonnan szedtem,de ha a többi filmet megnézed van még 1999 kb ezen kivul egyben sem lessz ilyen!
De ha téged zavar lecserélem a leirast,vagy varom a tiédet és kiteszem szivesen,ezt a filmet alig talalod meg par oldalon,sztem ezt dijjazd ne a többit...:)

Üdv:Csudi

Névtelen írta... at 2010. december 31. 2:44

Kedves Névtelen!

Szerintem meg amúgy ez a film-leírás kibaszott jó, végre nem egy átlagos "adjuk el a filmet mindenáron" ömlengés, hanem olyan, amiből látszik, hogy meg is nézte és van véleménye.
Boldog új évtizedet mindenkinek!

Névtelen #2

Ha nem elég az ingyen letöltési sebesség!